Άρθρα του Ειδικού Συνεργάτη

Μπάμπαλου Χριστίνα Ελένη - Ψυχολόγος

Μπάμπαλου Χριστίνα Ελένη: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Τμήμα Ψυχολογίας, Α.Π.Θ. (Υπότροφος ΙΚΥ). MSc Αναπτυξιακή/Εξελικτική & Σχολική Ψυχολογία, Α.Π.Θ. (Υπότροφος Ωνάσειου Ιδρύματος). Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Αξιολόγηση & Ψυχοπαιδαγωγική Υποστήριξη Παιδιών με Δυσκολίες Μάθησης & Προσαρμογής (Ειδικές Ανάγκες), Παν/μιο Μακεδονίας. Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Ψυχοθεραπείας (ECP), Συστημική Ψυχοθεραπεία, Τραυματοθεραπεία-EMDR, DBR

Μέρος 2ο:  Είναι ενδιαφέρον ότι μολονότι πολλά έχουν γραφτεί για την εργασία των ψυχολόγων που μπορεί να γίνει σε μια ποικιλία αναπτυξιακών διαταραχών στα παιδιά, ελάχιστα έχουν προταθεί για την δουλειά που θα μπορούσε να γίνει στους γονείς των παιδιών αυτών.
Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια άρχισε να γίνεται μια στροφή των κλινικών στο επίπεδο της παρέμβασης στις προαναφερόμενες καταστάσεις κρίσης προς την λεγόμενη family-centered, οικογενειακή  προσέγγιση η οποία έχει διττό στόχο:

Τα προγράμματα θεραπευτικής παρέμβασης  που προτείνονται για την αντιμετώπιση της ψυχογενούς ανορεξίας και βουλιμίας στην εφηβεία είναι: α) η οικογενειακή θεραπεία, β) η επικεντρωμένη στον έφηβο ατομική ψυχοθεραπεία και γ) η γνωστική-συμπεριφορική θεραπεία.

Στη διαθέσιμη διεθνή βιβλιογραφία καταγράφονται ποικίλες συνέπειες που εμφανίζονται μακροπρόθεσμα στην ενήλικη ζωή ατόμων που έχουν υποστεί παιδική κακοποίηση. Αξίζει, ωστόσο, να υπογραμμιστεί ότι ανάμεσα στους ενήλικες με κακοποίηση στην παιδική ηλικία υπάρχουν και εκείνοι που δεν παρατηρούνται σε κάποια από τις κατηγορίες των συνεπειών που θα αναλυθούν αλλά εκδηλώνουν αξιοσημείωτη ψυχική ανθεκτικότητα.

babalouΣυνεργάτης του PSYCHOLOGY.GR - Συγγραφή άρθρων.
Επικοινωνία:+30 6973480170 & christina.babalou @gmail.com

Η Μπάμπαλου Χριστίνα-Ελένη είναι αριστούχα (υπότροφος του ΙΚΥ) απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, έχει ολοκληρώσει το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (MSc) στη Σχολική και Αναπτυξιακή/Εξελικτική Ψυχολογία του τμήματος Ψυχολογίας του ΑΠΘ, ως αριστούχα υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.

Η συγκεκριμένη μεταπτυχιακή ειδικότητα της επιτρέπει να ασχολείται με αναπτυξιακές κ ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες σε όλες τις ηλικιακές ομάδες -βρέφη, παιδιά (προσχολικής και σχολικής ηλικίας), εφήβους, ενήλικες και υπερήλικες.

Ακόμη, διαθέτει πιστοποιητικό ετήσιας μεταπτυχιακής εξειδίκευσης στην Αξιολόγηση/Διάγνωση, Παιδαγωγική και Ψυχολογική Υποστήριξη Παιδιών με Δυσκολίες Μάθησης και Προσαρμογής (Ειδικές Ανάγκες) στο Γενικό Πρωτοβάθμιο και Δευτεροβάθμιο Σχολείο και σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ, ΕΕΕΕΚ) από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Διαθέτει το Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Ψυχοθεραπείας (ECP). Έχει παρακολουθήσει ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία ατόμων, ζευγαριών, οικογενειών και ομάδων, το οποίο ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Οικογενειακής Θεραπείας (EFTA) κ το ευρωπαϊκώς πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Τραυματοθεραπεία EMDR καθώς κ σχετικές μετεκπαιδεύσεις στις προαναφερόμενες κατευθύνσεις ψυχοθεραπείας.

Παράλληλα έχει εκπαιδευτεί στην Τραυματοθεραπεία DBR η οποία βραβεύτηκε το 2023 ως η πλέον πρωτοπόρα και εμπεριστατωμένη θεραπεία για το ψυχικό τραύμα από την ISSTD, την παγκόσμια εταιρεία για την μελέτη και θεραπεία του ψυχικού τραύματος.

Δεδομένου ότι την ενδιαφέρει η συνεχιζόμενη κατάρτιση και η δια βίου εκπαίδευση, έχει παρακολουθήσει και συνεχίζει να παρακολουθεί, πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων που άπτονται ποικίλων κατευθύνσεων της ψυχοθεραπείας όπως, Ψυχοδυναμική, Αφηγηματική θεραπεία, Γνωστική-Συμπεριφορική, θεραπεία Gestalt, Κλινική Ύπνωση, Ομαδική Ανάλυση, Προσωποκεντρική θεραπεία, Συναλλακτική Ανάλυση, Ψυχόδραμα, Φωτοθεραπεία (ψυχοθεραπευτική χρήση της φωτογραφίας), τεχνική flash, τεχνική Alexander, καθώς κ εξειδικευμένων πεδίων του χώρου της συμβουλευτικής κ της ψυχοθεραπείας, όπως, εκπαίδευση στη διάγνωση ψυχοπαθολογίας κατά DSM-5, προετοιμασία για μητρότητα, περιγεννητικό πένθος, θεραπεία ηλικιωμένων ζευγαριών, θεραπεία σεξουαλικών διαταραχών, πρώτες βοήθειες ψυχικής υγείας..

Η Μπάμπαλου Χριστίνα-Ελένη είναι τακτικό μέλος της Συστημικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος/ΣΕΒΕ & της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας (European Association for Psychotherapy)/EAP.

Επαγγελματική εμπειρία

Σε επίπεδο επαγγελματικής πρακτικής διαθέτει πλούσια, πολυεπίπεδη κλινική εμπειρία δεδομένου ότι έχει συνεργαστεί με ποικίλες δομές ψυχικής υγείας: ψυχιατρικές κλινικές, νοσοκομειακές δομές παροχής φροντίδας, δομές ψυχοκοινωνικής προστασίας, δομές συμβουλευτικής υποστήριξης σχολείου-οικογένειας, σχολικές μονάδες, δομές ειδικής αγωγής, εταιρείες συμβουλευτικής σε θέματα ψυχικής υγείας εργαζομένων.

Πιο αναλυτικά, πέρα από την προβλεπόμενη πολύμηνη πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών της σπουδών έχει παρακολουθήσει προγράμματα επιπρόσθετης πρακτικής άσκησης σε ποικίλες δομές ψυχικής υγείας. Έχει υπάρξει επιστημονικός & ερευνητικός συνεργάτης στη ‘Β Πανεπιστημιακή Νεογνολογική Κλινική & στη Ά Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Α.Π.Θ., Γ.Π.Ν.Θ. "Παπαγεωργίου". Εκεί ασχολήθηκε με την αναγνώριση των παραγόντων κινδύνου σε γονείς με πρόωρα βρέφη νοσηλευόμενα στη Νεογνολογική Κλινική Εντατικής Νοσηλείας του νοσοκομείου, παρείχε στους γονείς συμβουλευτική υποστήριξη και ενδυνάμωση, παρείχε υπηρεσίες αναπτυξιακής (γνωστικής, κινητικής, κοινωνικοσυναισθηματικής) αξιολόγησης σε βρέφη και νήπια (1-42 μήνες), παρείχε υπηρεσίες μαθησιακής αξιολόγησης και αποκατάστασης, υπηρεσίες ψυχομετρικής αξιολόγησης και διάγνωσης σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες, και τέλος συντόνιζε κοινωνικοψυχοθεραπευτικές ομάδες και ψυχόδραμα με τους νοσηλευόμενους ψυχιατρικούς ασθενείς.

Επίσης, έχει οργανώσει και διεξαγάγει σχολές γονέων, εβδομαδιαίες σεμιναριακές συναντήσεις ψυχοεκπαιδευτικού χαρακτήρα με γονείς, οι οποίες περιλάμβαναν την θεωρητική τους κατάρτιση καθώς και μία βιωματική ενότητα (χρήση βιωματικών ασκήσεων) με ποικίλη θεματολογία:

στάδια ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης (βρεφική, νηπιακή, παιδική, εφηβική ηλικία), φραγμοί/προκλήσεις στην επικοινωνία στο πλαίσιο της σχέσης γονέα-παιδιού/εφήβου και δεξιότητες επιτυχημένης επικοινωνίας, αρχές πειθαρχίας/όρια, συμμαχίες/τρίγωνα, συγκρούσεις ρόλων, αδελφικές σχέσεις μέσα στο σύστημα της οικογένειας: επίλυση συγκρούσεων, η επίδραση ενός διαζυγίου στο παιδί/έφηβο, νέες μορφές οικογένειας (μονογονεϊκές, οικογένειες με θετούς γονείς), παιδικές φοβίες (σχολική, κοινωνική) και ανασφάλειες (φόβος σκοταδιού/ανησυχία του παιδιού να κοιμηθεί): διαχείριση, αγχώδεις διαταραχές/διαταραχές ύπνου στο παιδί και στον έφηβο: αιτιοπαθογένεια και αντιμετώπιση, ηλεκτρονικός εκφοβισμός: συμπτωματολογία, αιτιολογία-αντιμετώπιση, πρακτικές ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου και αντιμετώπιση της υπερβολικής χρήσης του, δυσλεξία/διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και/ή υπερκινητικότητας-ΔΕΠΥ: συμπτωματολογία, αιτιολογία, αντιμετώπιση, προφορικός και γραπτός λόγος (γραφή και ορθογραφία): δυσκολίες, διάγνωση και αντιμετώπιση, καλλιέργεια και αύξηση κινήτρων μάθησης στο παιδί/έφηβο, στρατηγικές οργάνωσης μελέτης, μάθησης και αυτοδιόρθωσης, διαχείριση της υβριστικής φρασεολογίας του παιδιού/εφήβου, αρχές σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης παιδιού και εφήβου, διαχείριση αρνητικών συναισθηματικών συμπεριφορών (άγχος, θυμός, απάθεια, ανία, λύπη/μελαγχολία, ενοχή, φόβος/αγωνία) σε παιδιά/εφήβους και γονείς, διαχείριση πένθους στο παιδί, καλλιέργεια ανεξαρτησίας, υπευθυνότητας και σχεδίου ζωής στον έφηβο, διαχείριση ειδικών θεμάτων με τους εφήβους (ψέμα, κλέψιμο, επιθετικότητα, εξαρτήσεις, εγκυμοσύνη, πρόωρος γάμος), καλλιέργεια αυτογνωσίας, υπομονής, θάρρους, αυτοεκτίμησης στο παιδί/έφηβο, καλλιέργεια δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης (ενσυναίσθηση, συνεργατικό πνεύμα, αποδοχή του διαφορετικού, προσαρμογή στην ομάδα) στο παιδί/έφηβο, τεχνικές για το συντονισμό αποτελεσματικών οικογενειακών συμβουλίων, γνωστική ενδυνάμωση παιδιού/εφήβου και γονέα (ασκήσεις μνήμης, προσοχής και γλώσσας), ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης, της αυτογνωσίας και του δυναμικού του γονέα, ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας γονιών/παιδιών (στρατηγικές αντιμετώπισης στρεσσογόνων γεγονότων ζωής..) κ.α.

Επιπλέον, έχει διοργανώσει βιωματικά ψυχοκοινωνικά προγράμματα παρέμβασης και πρόληψης (π.χ. λειτουργική διαχείριση συναισθημάτων, καλλιέργεια δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης, ανάπτυξη ομαδικοσυνεργατικής μάθησης, πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας, πρακτικές ασφαλούς και ισορροπημένης χρήσης διαδικτύου, σεξουαλική αγωγή, καλλιέργεια ψυχικής ανθεκτικότητας…) με αποδέκτες μαθητές/τριες προσχολικής αγωγής, ά/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, ειδικούς ψυχοκοινωνικής υγείας καθώς επίσης και ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια σε εργαζόμενους εταιρειών για την διαχείριση εργασιακού στρες.

Ακόμη, έχει εργασθεί στο παρελθόν στη Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας και Δημόσιας Υγείας του Δήμου Θεσσαλονίκης ως Επιστημονική Υπεύθυνη του καινοτόμου Προγράμματος παροχής ψυχολογικών συμβουλευτικών υπηρεσιών σε άτομα με προβλήματα ακοής, στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Ε.Ν.Γ., καθώς και ως σχολική ψυχολόγος στον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης/Σ.Σ.Ν.

Σε επίπεδο επαγγελματικής πρακτικής, την τρέχουσα περίοδο, ιδιωτεύει σε ιδιόκτητο γραφείο ως ψυχολόγος, παρέχοντας διαγνωστικές υπηρεσίες, υπηρεσίες συμβουλευτικής, ψυχολογικής και ψυχοπαιδαγωγικής υποστήριξης καθώς και ψυχοθεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά, εφήβους, ενήλικες, υπερήλικες (και γονείς, ζευγάρια, οικογένειες) για τις ακόλουθες καταστάσεις:

  • ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/διασπαστικής συμπεριφοράς και/ή υπερκινητικότητας/ΔΕΠ-Υ, εναντιωτική/προκλητική διαταραχή),
  • επαγγελματικός προσανατολισμός,
  • διαταραχές της διάθεσης (καταθλιπτικές διαταραχές, αυτοκτονικός ιδεασμός),
  • αγχώδεις διαταραχές (διαταραχή πανικού, αγοραφοβία, φοβίες, ψυχαναγκαστική-καταναγκαστική διαταραχή, διαταραχή μετά από ψυχοτραυματικό στρες, διαταραχή από οξύ στρες, διαταραχή σχετιζόμενη με το εργασιακό στρες, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή),
  • διαταραχές ύπνου,
  • ψυχώσεις/παρανοϊκές ιδέες/διπολική διαταραχή,
  • διαταραχές στην πρόσληψη τροφής (ψυχογενής ανορεξία, ψυχογενής βουλιμία, παχυσαρκία),
  • εξαρτήσεις/διαταραχές σχετιζόμενες με ουσίες (αλκοόλ, κάπνισμα, ναρκωτικές και διεγερτικές ουσίες),
  • σεξουαλικές δυσλειτουργίες, χρόνιες και καταληκτικές νόσοι (καρκίνος, αυτοάνοσα),
  • ενδοοικογενειακή βία,
  • σεξουαλική κακοποίηση/παρενόχληση,
  • πένθος/απώλεια,
  • προβλήματα σχέσεων/επικοινωνίας, (γάμος, διαζύγιο..),
  • δυσκολίες σχετιζόμενες με την εμπειρία της μητρότητας, προωρότητας κ της περιγεννητικής απώλειας (αυθόρμητη αποβολή, ενδομήτριος θάνατος, γέννηση θνησιγενούς εμβρύου, θάνατος νεογνού που μπορεί να οφείλεται σε προωρότητα κλπ),
  • προβλήματα διαχείρισης θυμού,
  • προβλήματα αυτοεκτίμησης,
  • εσωτερικές συγκρούσεις,
  • επαγγελματικές δυσκολίες,
  • ψυχοσωματικά συμπτώματα,
  • αυτογνωσία/προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη.

Τέλος, έχει υπάρξει μέλος οργανωτικής & επιστημονικής επιτροπής για τη διεξαγωγή ημερίδων & επιμορφωτικών σεμιναρίων με αποδέκτες εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές ψυχολογίας, έχει κάνει επιστημονικές εισηγήσεις σε συνέδρια/ημερίδες, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και έχει διεξαγάγει έρευνες σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς φορείς και νοσοκομειακές δομές, με κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντα τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, την ενδοοικογενειακή βία, το χιούμορ στη βρεφική ηλικία, το υποκειμενικό βίωμα μητέρων με πρόωρο βρέφος νοσηλευόμενο σε Νεογνολογική Κλινική Εντατικής Νοσηλείας, το επαγγελματικό στρες, την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών εν μέσω οικονομικής κρίσης.

Είναι εξωτερικός συνεργάτης του psychology.gr στη συγγραφή άρθρων.

Ενδεικτικό Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα

Εκπαίδευση-Βασικές Σπουδές
13-14/10 2023 & 20/4/2024
Εκπαίδευση στo μοντέλο ψυχοθεραπείας για το τραύμα Βαθύς Επαναπροσανατολισμός του Εγκεφάλου/Deep Brain Reorienting-DBR & εκπαίδευση στην τεχνική Αλεξάντερ/AT στο DBR
Frank Corrigan & Martin Warner

08/11/2014 – 8/10/2018
Ευρωπαϊκώς Πιστοποιημένο (σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης Οικογενειακής Θεραπείας-EFTA) Τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία
Ινστιτούτο Συστημικής Θεραπείας Θεσσαλονίκης, Πιστοποιημένο Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο από την EAP (Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ψυχοθεραπείας) & την EFTA (Ευρωπαϊκή Ένωση Οικογενειακής Θεραπείας)

11/09/2016 - 05/03/2017
Δίπλωμα Ολοκλήρωσης Εκπαιδευτικού Κύκλου στην Τραυματοθεραπεία με τη μέθοδο EMDR-Eye Movement Desensitization and Reprocessing σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Διεθνούς Συλλόγου EMDRIA & του Ευρωπαϊκού Συλλόγου EMDR-EUROPE
Ινστιτούτο Τραυματοθεραπείας, Αθήνα.

01/11/2012 – 16/12/2015
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Σχολική και Αναπτυξιακή/Εξελικτική Ψυχολογία (Αριστούχα Υπότροφος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης)
Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

19/09/2008 - 13/04/2009
Πιστοποιητικό Ετήσιας Μεταπτυχιακής Εξειδίκευσης στην Εκπαίδευση Παιδιών με Δυσκολίες Μάθησης και Προσαρμογής (Ειδικές Ανάγκες) στο Γενικό Πρωτοβάθμιο και Δευτεροβάθμιο Σχολείο και σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ, ΕΕΕΕΚ)
Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη

01/10/2001 - 23/11/2005
Πτυχίο Ψυχολογίας, (Αριστούχα Υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, ΙΚΥ)
Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Δεξιότητες Πληροφορικής
Cambridge International Diploma in IT Skills, University of Cambridge

Γλώσσες
Αγγλικά – Άριστο επίπεδο, Certificate of Proficiency in English, University of Michigan, Επάρκεια και Άδεια διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας
Ελληνική Νοηματική Γλώσσα – Άριστο επίπεδο, Πιστοποιητικό Επάρκειας στην Ε.Ν.Γ. από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος, Πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναριακών μαθημάτων Διερμηνείας από το Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας Θεσσαλονίκης
Γραφή Braille - Άριστο επίπεδο, Πιστοποιητικό παρακολούθησης μαθημάτων εκμάθησης γραφής Braille από το Ίδρυμα Προστασίας Τυφλών Βορ. Ελλάδος ‘’Ο ΗΛΙΟΣ’’, Σχολή Τυφλών Θεσσαλονίκης
Ιταλικά - Πολύ καλό επίπεδο, Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, Κ.Π.Γ. Γ1.
Ισπανικά, Γαλλικά, Γερμανικά: Καλό επίπεδο, Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, Κ.Π.Γ. Β2.

Δείτε όλα τα άρθρα της Επιστημονικής Συνεργάτιδας στην Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr: Χριστίνα Ελένη Μπάμπαλου 

Το φαινόμενο της σωματικής κακοποίησης στην παιδική ηλικία άρχισε να γίνεται γνωστό μόλις την δεκαετία του ’60 όταν οι γιατροί “ανακάλυψαν” ότι ορισμένα παιδιά τραυματίζονταν σωματικά από τους γονείς τους και έκαναν λόγο για το “σύνδρομο του κακοποιημένου παιδιού”, ενώ μια δεκαετία αργότερα άρχισε να γίνεται γνωστή και η πραγματική συχνότητα της σεξουαλικής κακοποίησης που μέχρι εκείνη την περίοδο θεωρούνταν ένα εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο (Trickett, Negriff, Ji, & Peckins, 2011).

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.

Ενδιαφέροντα